Партньорството между София като кандидат за Европейска столица на културата’ 2019 и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) пожъна успех: за първи път българи печелят „Златни лъвове“ в категорията за филм на 61-ото издание на най-престижния международен фестивал за реклама CannesLions.
Това са победителите в конкурса у нас за клип на кампанията за София’2019 „Сподели София“, организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции като официален представител на фестивала в Кан в партньорство със Столична община и Асоциацията за развитие на София. Конкурса през месец март 2014 спечелиха представителите на Рекламна агенция NobleGraphics Влади Герасимов, продуцент в агенцията и Желез Атанасов, директор Стратегическо планиране. След тази победа у нас те получиха правото да представят България на фестивала в Кан, в програмата YoungLionsFilm, където отново грабнаха златото, този път в конкуренция с участници от 35 страни.
Задачата на конкурса бе в рамките на 48 часа, без право на каквато и да е външна помощ и техническа подкрепа, да се създаде филм на определена тема. Тази година темата бе определена от австралийската неправителствена организация Barnardo’sAustralia (barnardos.org.au) – да се информира обществеността, че проблемът с детското насилие съществува дори в развити страни като Австралия, където на всеки 2 седмици от насилие умира едно дете.
„Тази награда означава много за нас, защото е първа за България и за рекламната общност в страната, за която фестивалът в Кан е най-голямото събитие на годината. Тъй като цялото наше приключение започна с българския конкурс в подкрепа на кандидатурата на София за Европейска столица на културата през 2019 г. и имаше щастлив край за нас, се надяваме на подобен успех и през септември за София!“, споделиха Желез и Владимир при завръщането си от Кан.
Можете да видите видеата на тема „Сподели София“ тук:
https://www.youtube.com/watch?v=HOpnzwmRpbE
https://www.youtube.com/watch?v=PaBo078Ho-A